Ofte stillede spørgsmål

Hvordan nulstiller jeg mit password?
Hvordan tilføjer jeg en CNAME-post?
Hvordan ændrer jeg TTL (Time to Live)?
Hvordan får jeg min godkendelseskode (EPP-kode)?
Hvordan opretter jeg en a-record?
Hvordan opretter jeg MX-records?
Hvordan opretter jeg SRV records?
Hvordan overfører jeg mit cc’TLD (topniveaudomæne med landekoderne .dk, .de .se, osv.)
Hvad gør jeg, hvis min nuværende admin-c e-mail-adresse ikke længere er gyldig?
Opsiger jeg automatisk abonnementet hos Speednames, når jeg bestiller/modtager en auth. Code?
Hvordan følger jeg status for igangværende ordrer via min Speednameskonto?
Hvordan opdaterer jeg mine kreditkortsinformationer via min konto?
Hvor finder jeg min fakturakopi?
Opsætning af Speednames' mail produkt
Opsætning af en e-mailkonto via Outlook Express
Opsætning af e-mail konto i Outlook 2007
Opsætning af e-mail konto via Microsoft Exchange på Apple iPhone
Kan jeg automatisk tilføje e-mail adresser til mit adressekartotek?
Online Dispute Resolution

 

Hvordan nulstiller jeg mit password?

1.    Søg vores hjemmeside, www.speednames.dk
2.    Klik ”login” i øverste højre hjørne.
3.    Klik ”glemt password”.
4.    Indsæt login e-mail adressen i første felt.
5.    Bekræft login e-mail adressen i andet felt.
6.    Klik på ”nulstil password” knappen.
 

back to top

Hvordan tilføjer jeg en CNAME-post?

    1. Log på dit kontrolpanel.
    2. Klik på knappen 'Domain Manager'.
    3. Find det domæne, du ønsker at administrere, og klik på knappen ‘Manage’.
    4. Klik på knappen 'DNS Settings'.
    5. Indtast det underdomæne, du ønsker at oprette, i feltet ‘Source’.
    6. Indtast destinationsadressen i feltet 'Target'.
    7. Klik på knappen 'Save All'.

Bemærk! CNAMEer en forkortelse af Canonical Name (kanonisk navn), og dette er en DNS-ressourcepost, som bruges til at pege et underdomæne mod andre domænenavne eller værtsnavne.
Hvis du tilføjer mere end én post, skal du klikke på knappen 'Add' (Tilføj), hvorefter der kommer en ny linje.

back to top

Hvordan ændrer jeg TTL (Time to Live)?

 
Du skal kontakte Speednames' onlinesupportafdeling og bede om den nye værdi i sekunder.
·         Telefonsupport: +45 33886333
·         E-mail-support: support@speednames.com

back to top

Hvordan får jeg min godkendelseskode (EPP-kode)?

 
Du kan få din godkendelseskode ved at skrive en e-mail til support@speednames.com fra den aktuelle administrator-e-mail-adresse for det domænenavn, som anmoder om godkendelseskoden

back to top

Hvordan opretter jeg en a-record?

 
1.     Log dig ind på din Speednameskonto via vores hjemmeside.
2.     Klik på ”domain manager”.
3.     Klik ”manage” udfor det domæne, som du skal oprette a-recorden for.
4.     Klik på ”DNS” fanen.
5.     IIndskriv det ønskede subdomæne i ”source” feltet.
6.     Indskriv IP nummeret i ”target” feltet.
7.     Klik på ”save all” knappen.
 
Note: En a-record er en DNS record som kan anvendes to enten at pege et domæne eller et subdomæne til en statisk IP adresse. Hvis på ønsker at oprette en rodpegning fo domænet, skal du indskrive et @ i ”source” feltet, hvilket vil kunne vise din hjemmeside uden at skulle søge med ”www” i browseren.
 

back to top

Hvordan opretter jeg MX-records?

 
    1. Log dig ind på din Speednameskonto via vores hjemmeside.
    2. KKlik på ”domain manager”.
    3. Klik ”manage” udfor det domæne, som du ønsker at oprette mx-recorden for.
    4. Klik ”DNS” fanen.
    5. Indskriv et @ i ”source” feltet.
    6. Indsæt mx-recordens prioritet i ”priority” feltet.
    7. Indskriv hostnavnet for din e-mail server i ”target” feltet.

Note: En mx-record er en dns record, som angiver til hvilken mail server dine e-mails vil blive sendt til.Hvis du ønsker at oprette en backup server, skal du blot klikke på ”add”knappen, og der vil hermed fremkomme en ny tom linie.Husk at mx-recorden med de laveste prioritet bør indsættes som den primære mail server.

back to top

Hvordan opretter jeg SRV records?

 
1.    Log dig ind på din Speednameskonto via vores hjemmeside.
2.    Klik på ”domain manager”.
3.    Klik ”manage” udfor det domæne, som du skal oprette a-recorden for.
4.    Klik på ”Advanced DNS” fanen.
5.    Indskriv service, protokol, prioritet, vægt port samt target.
6.    Klik ”save all”.

Note: En SRV-record (Service record) er en DNS record, som definerer hostnavn og portnummer for specifikke services.

back to top

Hvordan overfører jeg mit cc’TLD (topniveaudomæne med landekoderne .dk, .de .se, osv.)

 
Der findes forskellige procedurer ved en del af hver registreringsdatabase, så kontakt os for at få flere oplysninger:
·         Telefonsupport: +45.3388 6333
·         E-mail-support: support@speednames.com

back to top

Hvad gør jeg, hvis min nuværende admin-c e-mail-adresse ikke længere er gyldig?

 
Skriv en e-mail til support@speednames.com, hvor du beder os om at returnere vores whois-opdateringsformular.

back to top

Opsiger jeg automatisk abonnementet hos Speednames, når jeg bestiller/modtager en auth. Code?

Nej, når du beder om/modtager en auth. Code via os, har du ikke automatisk opsagt dit abonnement. Vi vil forsat forny dit abonnement automatisk medmindre du har opsagt dette via support@speednames.dk, eller at domænet er flyttet væk (transferred away).
Eftersom du forudbetaler for en given abonnementsperiode, er vi ikke istand til at tilbageføre penge for eventuelt overskydende registreringstid i forbindelse med, at du flytter dit til en anden udbyder.
Vær opmærksom på at du ikke kan flytte dit ny-registrerede domænet i de første 60 dage af registreringsperioden til en anden udbyder.
 

back to top

Hvordan følger jeg status for igangværende ordrer via min Speednameskonto?

1.    Log ig ind på din konto via vores hjemmeside, www.speednames.dk.
2.    Klik på ”profilstyring”.
3.    Klik på ”igangværende ordrer”.
 

back to top

Hvordan opdaterer jeg mine kreditkortsinformationer via min konto?

1.    Søg vores hjemmeside, www.speednames.dk.
2.    Log dig ind via punktet ”login” i øverste højre hjørne.
3.    Klik på ”min konto”.
4.    Klik på ”Tilføj/opdatér betalingsoplysninger”
5.    Udfyld alle kreditkortsfelterne såsom korttype, navn på kort, udløbsmåned-og år og kontrolnummer.
6.    Klik  ”gem ændringer”.

Vær opmærksom på at der må ikke forekomme specialtegn i kortnummerfeltet såsom x’er, tomme felter, kommaer, punktummer, osv.

back to top

Hvordan aktiverer jeg mit .dk domæne?

Når du har registreret et .DK domæne, skal du huske at aktivere dette via DK-Hostmasters selvbetjeningspanel på www.dk-hostmaster.dk ved hjælp af det tilsendte handle og pinkode, som du har modtaget fra DK-Hostmaster per brev.
Når du har aktiveret dit .DK domæne, vil indstillingerne via din Speednames konto blive aktiveret og virke for dit domæne. Vær opmærksom på at det tager 4 timer, før indstillingerne vil træde i kraft på grund af TTL’en (Time To Live) på alle servere worldwide.
 

back to top

Hvor finder jeg min fakturakopi?

1.    Søg vores hjemmeside, www.speednames.dk
2.    Log dig ind på kontoen via punktet ”login” i øverste højre hjørne.
3.    Klik på ”mine ordrer”.
4.    Klik på ”fakturahistorik”.
5.    Vælg den fakturakopi du ønsker at se.

back to top

Opsætning af Speednames' mail produkt

Opret din mailboks

Når du har modtaget en bekræftelsesemail, skal du igang med at sætte din Speednames mailboks op. For at kunne gøre dette, skal du vælge en af dine e-mail adresser og overføre dit valgte domænenavn (fra Speednames) til dit mail produkt.
For at kunne sætte din Speednames Mail op, skal du være logget ind på din Spednames konto <link to login> samt følge de nedenstående, enkle punkter.

1. Klik på Email manager
2. Søg det netop købte e-mail produkt
3. Klik på opsætningsknappen
4. Indskriv din e-mail adresse (alias) og vælg dit domænenavn
5. Bekræft din e-mail adresse til din mailboks
6. Du vil få tilsendt en e-mail, som indeholder instruktioner på, hvordan du logger dig ind på din Speednames webmail.
7. Næste skridt er at beslutte, hvilken e-mail software, som du ønsker at anvende til din Speednames mailboks.

Hvis du ahr spørgsmål angående denne FAQ, er du velkommen til at kontakte support på telefon: +45.3388 633 eller per e-mail: support @speednames.com
 

back to top

Opsætning af en e-mailkonto via Outlook Express

1. Åben Outlook Express
2. Klik på "værktøjer" og dernæst på "konti"
3. Klik "tilføj" og dernæst på "mail"
4. Indskriv det navn på e-mail adressen, som du ønsker vist i boksen for din e-mail konto
5. Indskriv e-mail adressen for den konto som skal oprettes
6. Brug dropdown menuen til enten at vælge POP3 eller IMAP. Indsæt indgående server: mail.easily.co.uk og udgående server: smtp.easily.co.uk.
7. Under "konto navn" skal du indsætte brugernavn og password for din e-mail adresse. Husk at klikke af i boksen "husk mit password" og husk at efterlade boksen "log on using secure Password Authentication (SPA)" tom.
8. Klik "næste".
9. Klik "Afslut"
10. Vær sikker på at den nye e-mail konto er markeret og klik på "egenskaber".
11. Klik på server knappen øverst i billedet
12. Marker boksen "Min server kræver verifikation" og klik dernæst på "advanced" knappen.
13. Skift udgående e-maisl (SMTP) portnummer til 1025
14. Klik "ok"a
15. Klik "luk"
 

back to top

Opsætning af e-mail konto i Outlook 2007

1. Åben Outlook 2007
2. Klik "værktøjer" og dernæst "kontoindhold"
3. Klik "ny"
4. Vælg "Microsoft Exchange, POP3, IMAP eller HTTP og klik "næste"
5. Klik af i boksen "konfigurer serindstillinger manuelt eller andere servertyper" og klik "næste"
6. Vælg Internet E-mail og klik "næste"
7. Brug dropdown menuen og vælg enten POP3 eller IMAP og indsæt ind-og udgående mailservere som nedenfor Udgående server: smtp.speednames.com
 Indgående server: mail.speednames.com
Brugernavn: NAME@YOURDOMAIN.COM f.eks info@yourdomain.com
Password
8. Klik på "flere indstillinger" i bunden, til højre i billedet
9. Klik på "udgående server" knappen øverst i billedet
10. Klik "Min udgående server" (SMTP) kræver verifikation"
11. Vælg "Brug samme indstillinger som min indgående mailserver"
12. Vælg "Advanced" knappen
13. Skift den udgående mailservers (SMTP) portnummer til 1025
14. Hvis du ønsker at gemme en kopi af din e-mails på Speednames' mailservere, klikker du på "gem en kopi af beskeden på serveren"
15. Klik "ok"
16. Klik "næste"
17. Klik "afslut"
 

back to top

Opsætning af e-mail konto via Microsoft Exchange på Apple iPhone

Opsætning af en e-mailkonto på IPhonen via Microsoft Exchange gælder kun for kunder med Mobile mail produktet.

1.    Fra ”Home” billedet skal du vælge ”Settings”.

2.    Vælg ”Mail, contacts, calendar”.

3.    Vælg ”Tilføj konto”.

4.    Vælg ””Microsoft Exchange”.

5.    Når du står på Exchange siden, skal du indskrive din e-mail adresse, dit brugernavn samt password. Brugernavnet er det samme som din e-mail adresse, og servernavnet er webmail.speednames.com.

Bemærk: Feltet til angivelse af Speednames serveren måske ikke vises her, og du skal blot fortsætte med næste punkt. Når du er færdig med næste punkt, vil feltet for angivelse af Speednames serveren blive vist.

6.    Vælg ”Next” og dernæst ”Save”.

7.    Vælg ”Afslut”.
 

back to top

Kan jeg automatisk tilføje e-mail adresser til mit adressekartotek?

Hvis du har et Mobile Mail produkt hos os, kan du automatisk tilføje e-mail adresser til dit adressekartotek. Desværre er denne funktion ikke til rådighed for Smart Mail produktet.

For at tilføje e-mail adresser automatisk til dit adressekartotek,  læs mere her.

back to top

Online Dispute Resolution

Hvis du er bosiddende i EU, har du også mulighed for at indgive klager om EU Online Dispute Resolution ("ODR") platform, som gør afviklingen af eventuelle konflikter online lettere. For mere information, besøg venligst platformen på https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Vær dog opmærksom på, at selv hvis du indgiver en klage på platformen, har vi ikke til hensigt at bruge platformen til at løse konflikter og er ikke juridisk forpligtet hertil. Kontakt venligst support@speednames.dk for at eskalere en klage.

back to top

 

Indlæser
Indlæser...