Få glæde af domænefordelene - der er ved et godt domæne

Første skridt på vejen mod en onlineidentitet er, at have et godt og sigende domænenavn. Uanset, om du skal promovere din hjemmeside, eller du er del af en mere global onlinestrategi, er domænenavne dit ansigt udadtil, ligesom butikkens vinduesudstilling, diskotekets neonskilte, sølvtøjet i skabet eller simpelthen bare næste call to action i din reklame.

Domænefordele
 
// Et domænenavn er ...
 
Din onlineidentitet ligger også i domænet Din onlineidentitet: Vis verden, hvem du er
Stærke domæner Sådan huskes du bedst: Hjælp dine besøgende med at finde dig ved at registrere noget kort og catchy. Der er stadig hundredtusinder af stærke domæner ledige. Prøv den nyeste trend med at udelade bogstaver for at gøre domænerne kortere og nemmere at huske, som f.eks. Flickr.
 domænenavn dit vigtigste nøgleord Det nøgleord, som forklarer hvem du er, og hvad du laver: Domæner hjælper søgemaskiner med at finde dig, da dit domæne er det vigtigste nøgleord. Derfor skal du prøve at tænke kreativt og registrere navne, som også kan indeholde f.eks. din beskæftigelse og dit hjemsted (f.eks.: paris-taxi.fr)
 Dit domæne er next call to action Næste call to action, som dine brugere vil følge: Tillykke, du har lige mødt en, og givet ham dit visitkort. Hvad tror du, han vil gøre i løbet af de næste to uger? Måske skal han lige mindes om, hvad du beskæftiger dig med, så sørg for at have et stort og tydeligt domæne, så han kan finde svaret med et klik.
Dit domæne er det først skridt til din hjemmeside Første skridt, inden du laver en hjemmeside og professionelle e-mail-adresser: Du har et stort projekt i støbeskeen, og det budskab skal ud til alle. Sørg for, at du har styr på dine domæner, inden du opretter hjemmesider og e-mail-konti for at undgå skuffende resultater.
 Et domæne er den bedst brandbeskyttelse Den bedste onlinesikring og -beskyttelse af dit brand: Du har lige lanceret et produkt i dit hjemland, men tror også, at de omkringliggende lande er interesserede. Så må du ikke glemme at registrere dit domænenavn med de pågældende landekoder (.dk/.se/.no) og de mere globale, som f.eks. .com/.eu/.asia, afhængigt af dit målmarked.
 
// Du kan have følgende i et domænenavn:
 
 Et domæne kunne være dit navn Dit navn: Det er altid en god start, men det kan være optaget (f.eks.: jacob.net)
Et domæne kunne være det du laver Din beskæftigelse: Det giver den besøgende et vigtigt tip om, hvad du laver (f.eks.: greatfurnitures.com)
Et domæne kan være lokalt som regionalt Landekoden for det marked, du har udset dig: Folk vil gerne handle med lokale firmaer. Vis dem, hvor du kommer fra ved at vælge den pågældende domæneangivelse (jacob-furnitures.dk), eller ved at angive landekoden i dit domæne (jacobfurnitures-dk.com)
 Et domæne kan fortælle hvilken type hjemmeside du har Et eksempel på en hjemmeside, som folk gerne vil se: Visse domæneangivelser er meget specifikke og leder den besøgende hen til det, som de har lyst til at se. .tv for at se videoer, .tel for at få kontaktoplysninger, .fm for at høre musik, osv.. (f.eks.: jacobfurniture.tel))
 
Domænenavne er ikke kun navne – de er ligeså vigtige som dit firmanavn. De er din adgang til hele verden online og skal derfor ikke bare vælges tilfældigt. Du overvejer måske at registrere dit firmanavn som dit domænenavn, men det kan også være klogt at have et par stykker mere, som har forbindelse til dine nøgleord. Disse navne kunne være meget nyttige og give endnu mere trafik fra søgemaskiner, som du måske ikke ville kunne få med dit firmanavn!

 

Indlæser
Indlæser...